Dotaz
Dobrý večer. Jsem ráda, že jsem po opakovaném hledání našla Vaši stránku, za což děkuji. Jsem 21 dnů po operaci-revizi slinivky/odstraněno 2/3 slinivky preventivně, nález negativní. Jsem totiž pod neustálou pravidelnou lékařskou kontrolou, poněvadž mi bylo operováno tlusté střevo s pozitivním nálezem před 5 a 1/2 lety, zatím stav dobrý. V krvi se mi zvýšily o něco markry, proto kontrola na PT a následná operace. Se slinivkou jsem však neměla nikdy problémy, taktéž ne se žlučníkem a veškerá sono vyšetření baly negativní. Po operaci mi bylo řečeno, že se muselo jednat o chronický zánět slinivky. Já však díky tomu řeším velký problém a to stravování. 5 a1/2 roků jsem nekoupila bílé pečivo, jedla jsem vše, co bylo dobré na střeva. T.j. hodně ovoce, zeleniny a vícezrnné pečivo, špaldovou mouku a pod. Teď po operaci se vše změnilo, jím pořád bílé pečivo, na které se už nemohu dívat, ucpává mne to permanentně i když piju dostatečné množství tekutin. Potřebovala bych poradit, zda bych nemohla jíst nějaký pšenično žitný chléb. Lékař mi řekl, že později mohu přejít na normální stravu. Děkuji Vám moc za radu a zdravím Vás srdečně
Linda, Vítkov
Odpověd
Dobrý den, ve stádiu, kdy nemáte žádné problémy se střevem nebo slinivkou, tak pšenično-žitný chléb můžete, ale doporučovala bych spíše jíst ho až na druhý den, tedy ne úplně čerstvý aby zbytečně nenadýmal. Jinak u chronického zánětu slinivky břišní bych doporučovala dietu č.4 - s omezením tuků. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz