Potravinová pyramida
Potravinová pyramida
Pasiáns
Chat s nutriční terapeutkou (výživovým poradcem)
Přezdívka:
Dotaz:

Vyhledané výsledky
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít

Poslední dotaz v poradně
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít

Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu

Icona
Dotaz

Dobrý den, je mi 19 let, měřím 174 cm a vážím 77 kg. Nejvíc mě trápí má odporně tlustá stehna, ten tuk se na nich jen otřásá a problém s váhou. Jelikož jsem na koleji, nudím se tu a na procházky se bojím chodit díky naší romské menšině. Když jsem doma, tak občas jezdím alespoň na orbitreku. Už jsem se naučila i hodně pít, vypiju zhruba 3l denně, jenomže čistou vodu nevypiju. Nejčastěji si ji míchám se šťávou. Mým největším zlozvykem je sladké, bez něj nevydržím :-( Prosím poraďte mi, jak se zbavit těch odporně tlustých stehen a tukových polštářů na bokách pasu :-( Děkuji Alice

Alice, Kostelec nad Orlicí
Odpověd

Podle BMI kalkulačky (body mass index) máte mírnou nadváhu. Abyste se dostala do normy dle BMI, mohla byste mít o tři kilogramy méně. Pokud tedy budete chtít zhubnout, budete muset omezit příjem sladkého, sladkostí, cukrovinek, čokolád, oplatků a podobně. Sladkosti obsahují velké množství skrytého tuku (náplň v oplatcích, ale i v suchých sušenkách bez náplně je ukrytý tuk). Sama píšete o odporně tlustých stehnech a tukových polštářích na bokách, a právě tuky přijaté potravou se na tyto partie do podkožních zásob nejvíce ukládají. Chuť na sladké můžete kompenzovat např. malým kouskem kvalitní čokolády, která obsahuje 50 % a více kakaa. Vhodné je také mít po ruce dostatek čerstvého ovoce, ale i sušeného ovoce, či různých oříšků (bez soli) a různých semínek (dýňová, slunečnicová). Ve stravě mějte dostatek bílkovin (netučné sýry, jogurty /spíše méně tučné, ne smetanové/), syrovátka, maso – kuřecí (bez kůže), krůtí, jezte hodně ryby – i 2 x týdně. Uzeniny jezte střídmě, a raději kupujte kvalitní šunku. Bílkoviny totiž slouží jako stavební materiál a v kombinaci s vhodným cvičením mohou vylepšit tvarovat postavu, tím že třepající a načechrané tukové polštáře nahradíte ve svalech (pevnějšími) bílkovinami. Doporučuji jíst vše, mléko, mléčné výrobky, maso, vejce, obiloviny, mlýnské a pekárenské výrobky, ovoce a dostatečné množství zeleniny. Pečivo a přílohy rozhodně ze stravy nevynechávejte, ale jezte těchto poživatin méně (místo obvyklé porce brambor si dáte polovinu, místo čtyř knedlíků si dáte jen dva a pod...). Tekutiny je vhodné pít neslazené (pitná voda, minerální vody, ředěné ovocné džusy, čaje. Tekutin se doporučuje pít za den 1,5–2 l, ale pokud vypijete 3 litry, je dobře, ale tekutiny by neměly být slazené. Dle Vaše zájmu Vám mohu doporučit jídelníček, který je vhodný pro ty, co chtějí zhubnout, ale přitom mají málo času a příležitostí si jídlo vařit a připravovat. Jídelníček má kód REDUKCE-9 a objednat si ho můžete na stránce s jídelníčky pro diety nebo stránce jídelníčků na míru. Další informace o správné stravě hubnutí tlustých stehen, o tom jak zhubnout, jak zhubnout stehna a cviky na stehna či tvarování postavy se dočtete na našich stránkách S pozdravem, pěkný den.

nutriční terapeutka redakce dietologie.cz

Poradna
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít
posuvnik
Inverze barev

Dietní dietologická poradna

2.10.2008 11:30Vítejte v sekci dietní poradny dietologie.cz. V dietologické poradně najdete vaše dotazy z oblasti výživy při různých typech onemocnění.

revidováno dne: 10.1.2015

Naše redakce pro Vás / ilustrační foto

Naše redakce pro Vás / ilustrační foto
foto: redakce@dietologie.cz

Vítejte v sekci dietologické dietní poradny webu dietologie.cz. Najdete zde vaše dotazy z oblasti výživy při různých typech onemocnění jako jsou třeba záněty slinivky břišní, cukrovka, celiakie, diagnostikovaná dna, Crohnova choroba, Mononukleoza, nemoc dna aj. také v dietologické poradně najdete dotazy ohledně některých potravin a obsahu zdravých či škodlivých látek v nich obsažených např. nápoje typu "light". Mnozí z Vás píšou dotazy ohledně redukce váhy (hubnuti, dietní stravě) a racionální stravě. Někteří se chtějí více dozvědět o dietologii nebo ji i studovat. Všechny vaše dotazy jsou odborně zodpovězeny a odpovědi najdete u každého dotazu.

Kontakt


Nenašli jste v dietologické poradně odpověď na Váš problém? kontaktujte násnapište nám!

revidováno dne 10.1.2015


Nutriční anamnéza – dotazník
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít

Konfigurátor individuálních jídelníčků – jídelníčky na míru
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít

Struktura tazatelů
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít
Statistika

Reklama
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít

BMI kalkulačka (BMI Index)
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít
Výška:
Váha:
 

Recepty
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít
Odvar z ovesných vloček
Odvar z ovesných vloček

kJ: 1465,0

Ředkvičkový salát s řeřichou

kJ: 336.8
Bílkoviny: 1.7 g
Tuky: 5.1 g
Sacharidy: 7.3 g
Játrová omáčka s hrnkovým knedlíkem
Játrová omáčka s hrnkovým knedlíkem

kJ: 989,0

Segedín

kJ: 2598.8
Bílkoviny: 35.3 g
Tuky: 48.8 g
Sacharidy: 9.7 g
Pečená dýně
Pečená dýně

kJ: 618,0

Zadělávaná růžičková kapusta

kJ: 1464.6
Bílkoviny: 18.3 g
Tuky: 15.2 g
Sacharidy: 38.6 g
Bio dietní hovězí roštěná, rýže
Bio dietní hovězí roštěná, rýže

kJ: 2172,9

Rybí pomazánka

kJ: 229.0
Bílkoviny: 5.4 g
Tuky: 3.5 g
Sacharidy: 0.5 g
Omáčka pažitková
Omáčka pažitková

kJ: 999,3

Reklama
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít
Fusilli

Hlavní kategorie
okno zabalit/rozbalit
  
okno zavřít
Diety / Seznam a popis diet .. čísla diet
Výživa / Směry ve výživě, zdravá výživa...
Teorie / Bílkoviny, tuky, sacharidy...
Dietologická poradna / Nutriční poradna
Dietní recepty / Dietní i nedietní recepty s kJ
Dieta jídelníček na míru / Jídelníčky na dietu
Bezlepkové potraviny / BLP výrobky
Výživový poradce Praha / nutriční poradna