Dotaz
Dobrý den, Ráda bych se informovala, kde v Praze je možné navštívit pracoviště, kde by po vyšetření, případně když bych donesla výsledky vyšetření o svém zdravotním stavu s sebou, sestaví jídelníček pro alergika. Dcera (25 let) má nyní zhoršenou imunitu a s tím spojené zvýšené reakce kožní i na sliznicích. Má spoustu osobních zkušeností s různou lečbou, ale nyní by ráda změnila radikálně stravovací návyky. Bohužel je problém v tom, že je alergická na některé léčivé potraviny i na léčivé byliny, tudíž většina zklidňujících osvědčených metod selhává. Jedná se mi o profesionální sestavení jídelníčku, který by detoxikoval a po delší době eventuelně zlepšil její imunitu a zdravotní stav.
Renata, Praha
Odpověd
Vážená paní, mohu Vám doporučit odborné pracoviště ve fakultní Thomayerově nemocnici v Praze 4 (oddělení léčebné výživy). Na toto pracoviště je nutné se předem telefonicky objednat. Bylo by vhodné, aby tam s Vámi šla Vaše dcera, doporučuji přinést s sebou jídelníček Vaší dcery, její lékařské výsledky včetně seznamu potravin, bylinek, na které je alergická. Kontakt: Fakultní Thomayerova nemocnice Vídeňská 800 Praha 4 – Krč tel: spojovatelka: 261 081 111 oddělení léčebné výživy: 261 083 516 Spojení: metro C stanice KAČEROV, a dále autobusem, hned u metra je zastávka autobusů: stanice NEMOCNICE KRČ. Autobus staví hned u nemocnice. S pozdravem
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz