Dotaz
Dobrý den, mému příteli byla cca před měsícem zjištěna při hospitalizaci v nemocnici Ulcerózní kolitida. Můžete mi prosím Vás poradit, kde můžu sehnat nějakou kuchařku se vhodnými recepty? Osobně vařím spíše kořeněná jídla, ale ty jsou pro tuto nemoc nevhodná.... a po přečtení diety č. 5 - s omezením zbytků, jsem jaksi bezradná.... Navíc jsem se chtěla zeptat, zda je možné při této nemoci užívat v případě zácpy Duphalac. Předem děkuji a přeji hezký den.
Pavla, Nový Bor
Odpověd
Dobrý den, u onemocnění ulcerózní kolitida je důležité dodržovat dietní režim a kořeněná jídla jsou pro tuto dietu zcela nevhodná. Hlavní zásadou je, omezovat ve stravě hrubou nestravitelnou vlákninu, tedy řídit se výběrem potravin pro dietu č. 5. Vhodné recepty hledejte spíše v knihkupectví nebo v knihovně v sekci zdravotnická literatura. Existují spíše malé brožurky s názvem Dieta při onemocnění střev nebo také Dieta při Cronově chorobě, nebo vyzkoušejte naše recepty diety s omezením zbytků. O přípravku Duphalac se raději informujte u lékaře. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz