Dotaz
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu. Mandle hořké x sladké: je toto rozdělení na základě chuti příp. úpravy nebo druhu mandloně? Mám na zahradě mandloně, ale nevím o jaké odrůdy se jedná. Díky.
Lenka, Mělník
Odpověd
Dobrý den, mandloň obecná patří do čeledi mandloňovitých a je jich známo cca 40 druhů. Plodem mandloně je peckovice, v ní je ukryto jádro tzv. mandle. Jsou známy dvě varianty mandloňí a to varianta amara – hořké mandle a varianta dulcus – sladké mandle. Pozor však na hořkou variantu mandloně, kdy tyto mandle mohou být již v malém množství pro člověka škodlivé. Hořké mandle obsahují amygdalin, při jeho rozkladu vzniká jedovatý kyanovodík.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz