Dotaz
Dobrý den, mnohokrát Vám děkuji za odpověď. Strava podávána v nemocnici nakonec způsobila manželovi opakovaný zánět slinivky. Dnes je znovu na umělé výživě. Mám strach, aby se znovu neopakoval chybný postup lékařů. Podle nich mají stejný postup podávání diety u pacientů po zcela lehkém, ale i po tom nejtěžším zánětu. Myslím ale, že podávat jeden den suchary a už další den maso s mrkví, tvaroh... by nezvládl pacient možná ani po lehkém zánětu. Můžete mi prosím ještě sdělit, jak dlouho by měla být podávána dieta S4 s přísným omezením tuku? (v případě manžela po dvou opakovaných zánětech). Předem Vám moc děkuji za odpověď.
Alžběta, České Budějovice
Odpověd
Dobrý den Dieta 4S s přísným omezením tuku je uvedena na našich www stránkách http://www.dietologie.cz/ Tato dieta je přísná ve svém výběru potravin a mnoho pokrmů a potravin je tam zakázáno. V nemocnici je podávána 3 až sedm dní. Je to dieta neplnohodnotná a výběr potravin se každý 3 den opakuje. Pokud to manželovi pomůže a pokud mu bude chutnat tak ji může aplikovat tak týden max však 14 dnů a pak přejít na dietu 4 s omezením tuku. Opakuji však že je to diata neplnohodnotná a málo výživná. Je dobré k takové dietě pít ještě výživné doplňky jako jsou Nutridrinky (dají se koupit v lékárně). Informujte se však na jejich užívání u lékaře nebo v lékárně.
redakce serveru dietologie.cz