Dotaz
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na stravu člověka s rakovinou slinivky břišní. Může například bramborový knedlík? Okurku, celer, rajče v syrovém stavu?
Lenka, Havlíčkův Brod
Odpověd
Dobrý den, bramborový knedlík by pacient při rakovině slinivky břišní neměl, jen dietní knedlík připravený v hrnku v páře, který není kypřen droždím. Okurek bych nedoporučovala, z důvodů nadýmaní, celer se doporučuje a rajče v syrovém stavu také, ale je dobré odstranit z rajčete semínka a slupku podle individuálních okolností a snášenlivosti. Celkově bych doporučovala řídit se radami a výběrem potravin jako u diety s omezením tuku (dieta č.4) S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz