Dotaz
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem. Diagnostikovali mi Meniérovu chorobu. Dočetla jsem se, že se má dodržovat neslaná dieta. Můžete mi prosím sdělit o něco víc podrobností? Neměla bych jíst potraviny co zadržují vodu v těle. Jaké to jsou, kromě soli. děkuji
Katka, Třebíč
Odpověd
Dobrý den, součástí léčby meniérovy choroby je úprava jídelníčku. Měla by se ve stravě omezit sůl na cca 2 mg za den. Dále by se měly vyloučit nebo omezit potraviny, ve kterých je obsaženo příliš velké množství soli. Jsou to sýry tavené, tvrdé, masné výrobky jako konzervy, paštiky, párky, klobásy, uzeniny, šunka, sterilované výrobky jako je konzervovaná zelenina. Výběr potravin by měl být zvolen podle diety č. 10 neslané šetřící. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz