Dotaz
Dobrý den, moc Vás prosím o radu, zda mohu užívat při jaterní dietě nadále můj oblíbený protein - viz příloha. Používám jej rozpuštěný v mléce již dlouho a nevím, zda mi nebude škodit při nedávno nařízené jaterní dietě. Děkuji mnohokrát za ochotu a pochopení! S pozdravem
Jiří, Klatovy
Odpověd
Dobrý den, podle mého názoru protein můžete v rozumných přiměřených dávkách používat nadále. U jaterní diety neboli diety s omezením tuků se řiďte zásadami: používat čerstvé potraviny, vyloučit potraviny nedoporučované, vyloučit alkohol a tučná jídla. Technologická úprava by měla být šetřící jak po stránce chemické tak mechanické, aby nezatěžovala zažívací trakt. Stručný přehled a výběr potravin uvádíme u diety s omezením tuků nebo si můžete objednat vzorové týdenní jídelní lístky + receptury na stránce s jídelníčky jsou pod kódy TUKY-2, TUKY-3, TUKY-4. Jeden jídelníček 39,- za týden. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz