Dotaz
Dobrý den, někde jsem zaslechl, že koňské maso neobsahuje žádné puriny. Je to pravda? A ještě jeden dotaz, nikde jsem nenašel kolik purinů má droždí. Mám rád drožďovou pomazánku i polévku a tak by mně zajímalo, jestli je mám vyřadit z dietního jídelníčku. Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Jiří, Polička
Odpověd
Dobrý den, koňské maso patří mezi tmavá (červená) masa a čím více je maso tmavší, tím více purinů obsahuje. Občasné konzumace v umírněném množství bych se nebála. Mnohem větší riziko představují vnitřnosti a malé ryby. Stejně tak droždí je zdrojem velkého množství purinů (nad 300 mg / 100 g potraviny), takže v případě zvýšené hladiny kyseliny močové jej nelze doporučit. S pozdravem.
Ing. Anna Jermářová