Dotaz
Dobrý den vám přeji, chtěla jsem se zeptat, můj manžel má zvýšenou hladinu kyseliny močové a tak dostal od lekářky instrukce jak dál – dodržovat dietu při dně, ale nikde není napsané jak je to s užíváním Kustovnice čínské (GOJI) při tomto onemocnění. Zda může pokračovat a nebo raději vynechat. Předem moc děkuji za odpověď.
Veronika, Rychnov nad Kněžnou
Odpověd
Vážená paní, zvýšená hladina kyseliny močové bez bolestí kloubů znamená předstupeň rozvinuté dny. V dietní léčbě se omezují nejbohatší zdroje purínů, puríny mají velký vliv na množství kyseliny močové v organismu. Váš manžel má pouze omezovat potraviny i potravinové doplňky, které obsahují velké množství purínů. Kustovnice čínská patří mezi klenoty tradiční čínské medicíny. Obsahuje velice mnoho prospěšných látek: betakaroten, vitamíny C, B1, B2, esenciální aminokyseliny, zinek, selen, železo, vápník. Nevidím důvod, proč toto zdravé ovoce, mimo jiné posilující imunitu neužívat. Děkuji za Váš dotaz. Těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz