Dotaz
Od lékaře mám nařízenu dietu a k tomu se vztahující zákaz alkoholu, včetně piva. Vztahuje se zákaz i na nealkoholická piva? Děkuji za odpověď.
Petr, Chomutov
Odpověd
Dobrý den, vzhledem k tomu, že nealkoholické pivo je vyrobeno z ječného sladu, chmele a chmelových extraktů, a také tento nápoj neprochází destilací a tudíž neobsahuje alkohol, tak by se zákaz na nealkoholická piva neměl vztahovat. Dále pivo obsahuje řadu prospěšných látek jako polyfenolové kyseliny a vitaminy, které jsou důležité v antioxidační obraně organismu. Na druhou stranu pivo obsahuje velké množství cukru. Každopádně bych doporučila probrat tento problém s ošetřujícím lékařem. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce@dietologie.cz