Dotaz
Dobrý den, rada bych se informovala na vhodný dietní režim pro kojící maminky. Prohledala jsem internet, ale bohužel adekvatní informace jsem nenalezla. Jde mi hlavně o nějaký seznam nadýmací a nenadýmací stravy, abych vědela, jak zabránit potížím spojeným s nadýmáním miminka. Které potraviny jsou vhodné a které naopak nevhodné. Děkuji předem za informace
Verča, Praha
Odpověd
Dobrý den, strava pro kojící matky není v dietním systému. Některé nemocnice mají však speciální diety, které se ordinují přímo v porodnicích kojícím matkám. Technologická úprava stravy se nijak neliší od racionální diety (dieta 3). Jsou v ní akorát vynechány nadýmavé druhy zeleniny (kveták, hrášek, kapusta..), dále hodně kořeněné masové výrobky (tlačenka, paštiky) a veškeré luštěniny.
redakce serveru dietologie.cz