Dotaz
Dobrý den, na Internetu jsem četla o banánové dietě. Dá se při ní zhubnout, když se banán přidává k jídlu? Banán je hodně kalorický. Děkuji.
Denisa, Teplice
Odpověd
Dobrý den, při banánové dietě můžete zhubnout, ale opět přiberete, stejně jako po každé jednorázové dietě. Banánová dieta patří mezi jednorázové diety. Banán je spolu s dostatkem vhodného pravidelného pohybu vhodný pro redukční dietu, ale strava založená na banánech není vhodná – jen z banánu nedostanete všechny potřebné látky denních doporučených dávek. Kromě toho po několika dnech držení banánové diety nebude chtít banán ani vidět. Zdravé hubnutí neznamená krátkodobě „něco vydržet“, ale změnu návyků. Jedině tak lze nejen zhubnout, ale výslednou váhu si udržet nikoliv při banánové dietě. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webových stránkách objednat vzorový dietní jídelníček na týden, součástí jídelníčku jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách.  Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz