Dotaz
Dobrý den, chystám se držet bodovou dietu, ale počítání bodů je pro mě náročné. Dalo by se to zjednodušit? A jak? Děkuji.
Monia, Zlín
Odpověd
Vážená paní, podstatou bodové diety je počítání bodů. Počítání bodů je značně stresující, náročné a nedá se to dlouho dělat. Při bodové dietě se hledí pouze na počet bodů, počítání bodů nelze nijak zjednodušit. Výsledkem může být nevyvážená strava (např. body získáte jen za konzumací rohlíků), ve které bude Vašemu tělu chybět dostatek některých potřebných látek. Strava při zdravém hubnutí má sice mít méně kalorií, má však být pestrá, vyvážená s dostatkem všech potřebných látek pro tělo. Má být také chutná, i při redukční dietě si lze pochutnat, a nemá být při ní hlad. Jídlu mohou dodat chuť bylinky, zelené natě, vhodná kombinace potravin. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webových stránkách objednat vzorový dietní jídelníček na týden, součástí jídelníčku jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz