Dotaz
Dobrý den, dozvěděla jsem se o citronové dietě, je to sedmi denní dieta. Potřebuji vědět jak zhubnout a chci držet citrónovou dietu několikrát po sobě v sedmi denních cyklech, ale nevím, jaká je doba mezi jednotlivými cykly. Předem děkuji za odpověď.
Barbora, Semily
Odpověd
Vážená paní, citrony jsou sice zdravé, jejich zvýšená konzumace je doporučována v období chřipek, pro jejich vysoký obsah vitamínu C. Při redukci tělesné hmotnosti nemá jejich zvýšená konzumace velký význam. Citron sice může mít, stejně jako zelený čaj určité pozitivní účinky na spalování tuků a tedy i na hubnutí, ale pouze při dodržení všech zásad správné stravy při hubnutí. Podstatou redukční diety není „něco vydržet“, v případě citronové diety jíst týden několikrát denně citrony a potom se vrátit ke svým původním stravovacím i režimovým návykům, které jsou příčinou zvýšené tělesné hmotnosti. Správná redukční dieta není nikdy jednostranná, ale má pestrou skladbu stravy. Strava je rovnoměrně rozdělena do několika menších porcí a díky tomu není ani při sníženém přijmu porcí, tedy energie, pocit hladu. Více informací o stravě a dalších režimových opatřeních se můžete dozvědět na našich webových stránkách. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich stránkách objednat vzorový jídelníček na redukční dietu, součástí jídelníčku jsou i recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách.Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz