Dotaz
Dobrý den, jaké potraviny kromě mrkve se mohou konzumovat při mrkvové dietě? Děkuji.
Dáša, Praha
Odpověd
Vážená paní, mrkvová dieta je jednostranná dieta, konzumuje se při ní hlavně mrkev a mrkvové šťávy. Mrkev je sice zdravá, obsahuje prospěšné látky pro tělo, např. beta karoten (provitamín A), ale lidské tělo nemůže žit JEN z mrkve, aniž by nestrádalo. Mrkev je vhodnou součástí redukční diety, ale nemá být hlavní součástí redukční diety natož běžné "nedietní" racionální stravy, taky Vám přece jako malé nedávyly jenom mrkev. Strava při redukční dietě musí být pestrá, aby nedošlo k podvýživě a následnému možnému poškození zdraví. Redukční dieta znamená změnu stravovacích návyků, nikoli trápení hlady jako u mrkvové diety. Mrkvová dieta je trápení hlady s následným jo-jo efektem. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webových stránkách objednat vzorový jídelníček na redukční dietu, součástí jídelníčku jsou i recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz