Dotaz
Přeji krásný den, a mám prosbu. Konečně jsem se rozhodla nechat všech "rádoby diet" a chci na to jít od lesa. A moc by mě pomohla Vaše rada. Takže existuje v Brně ordinace, kde jsou schopni změřit kolik můžu za den sníst kalorii? Vím, že takový přístroj existuje. A další věc, nemáte k dispozici tabulku kde jsou napsané kalorické hodnoty potravin ?? Aby jsem si podle ní mohla sestavit jídelníček. Víte, je mi 33 mám 175 cm/ ale ta váha už je někde kolem 90 kg. Je to těžké psát, stydím se za to kolik vážím, ale největší sranda je ta, že cvičím 3x4/ týdně min. 45min (posilování + elypsoid). Vím, že musím cvičit min. po výše uvedenou dobu, protože pak se teprve začíná přetvářet tuk na energii a já nepřicházím o svalovou hmotu, vím jaké podpůrné prostř. brát, aby jsem spálila co nejvíce kalorii atd. Jsem pevná, ale chci být štíhlejší. Manžel je z mé váhy překvapený, protože vidí, že neležím a nejím chipsy, hranolky a buchty. Prosím poraďte mi. Budu dělat vše podle pravidel, ale chci být štíhlejší.
Martina, Brno
Odpověd
Dobrý den, díky za dotaz S Vaším problémem Vám může poradit ordinace, kde se specializují na diabetologii a obezitologii. Tuším, že v nemocnici U Svaté Anny je diabetologická a obezitologická ambulance, kde pracují zdravotní sestry a nutriční terapeuté. Mohli by Vám poradit, jak si sestavit jídelní lístek a vypočítat energetickou a biologickou hodnotu. Chtělo by to, ale osobní kontakt přímo se zdravotnickým personálem, kde se Vás budou ptát na nutriční anamnézu (kolik, kde, co, jak jíte). Jinak tabulky energetických hodnot zkuste pořídit ve speciálních obchodech se zdravou výživou nebo v lékařských knihovnách.
redakce serveru dietologie.cz