Dotaz
Dobrý den, mému manželovi, který má 53 let, lékař zjistil cukrovku 2. typu. Měří 185 cm a váží 107 kg. Samozřejmě mu doporučil zhubnout a dodržovat dietu při cukrovce. Rovněž mu zjistil i vysoký krevní tlak 150/105, takže musí užívat léky na tlak i na cukrovku. Velice ráda bych mu vařila a připravovala jídla tak, aby se jeho zdravotní stav zlepšil. Můžete mi prosím konkrétně poradit co a jak a kdy má přesně jíst, aby se mohl lépe orientovat v této nemoci. Zajímá mě kdy jíst ovoce, pečivo, kolik přílohy, masa a pod. Předem Vám velice děkuji za odpvěď. S pozdravem
Zdena, Moravský Krumlov
Odpověd
Dobrý den, základem diabetické diety je vyloučit ze stravy cukr, med, cukrovinky, sladkosti. Ve stravě se musí hlídat dávky sacharidových potravin jako je pečivo, přílohy, ovoce. Vyzkoušejte náš rámcový jídelní lístek, který najdete na našich stránkách. Jsou zde uvedeny dávky pečiva, brambor, těstovin, rýže, knedlíků a dalších sacharidových potravin. Ze začátku bude nutné pokrmy odvažovat na váze, později zjistíte i bez váhy, kolik dát např. přílohy na talíř. Strava by měla být pravidelná tak po dvou až po třech hodinách. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz