Dotaz
Vážení, můj syn je po operaci těžké pankreatitidy a já jsem si zakoupila knihu s recepty, podle níž mu dietně vařím, ale po pravdě řečeno, těch receptů tam až tak moc není (když pominu různé saláty a moučníky, které můj syn nejí). Tak jsem vás chtěla moc poprosit o radu, kde se mohu na internetu dobrat ještě k dalším receptům pro takové pacienty. Za informace vám předem děkuji!
Krystýna,
Odpověd
Důležité je také vhodné používání technologických postupů, tzn. vybíráme pouze vaření, dušení, pečení ve vodní lázni, pokrmy nepřekořeňujeme, nepřekyselujeme a nepřesolujeme. Povolené množství volného tuku vkládáme až do hotového pokrmu, nikdy na něm neopékáme. Mouku, zeleninu, maso opékáme pouze na sucho a pak podléváme vodou a dusíme. Z pokrmů vylučujeme hodně opečené části, kůrky (vždy je odstraníme). Mouku na zahuštění pokrmů opékáme nasucho a pak jej v pokrmu vaříme nejméně 20-30 minut (lepší stravitelnost). Jídla nesmí být příliš teplá.
redakce serveru dietologie.cz