Dotaz
Dobrý den! Marně se pokouším najít něco o dietě která by příslušela k mé nemoci "MYASTENIE GRAVIS". JE MOŽNO MI PORADIT JAKOU STRAVU UPŘEDNOSNOVAT A JAKOU VYŘADIT Z JÍDELNÍČKU ÚPLNĚ? děkuji s pozdravem
Jan, Praha
Odpověd
Dobrý den, měl byste úplně ze stravy vyloučit pokrmy, které vedou k obezitě. To je cukr, konzervy, paštiky, uzeniny, tlačenky a další mastné výrobky, sádlo, majonézy, slanina, tučné druhy vepřového masa, čokoláda, cukrovinky. Dále je dobré vyřadit sůl, kečupy, potraviny sterilované, které obsahují mnoho soli. Potraviny, které obsahují větší množství hořčíku. Také byste měl vyloučit kávu, coca colu a nápoje s chininem a také alkoholické nápoje. Do jídelního lístku zařazujte raději hovězí maso, kuřecí, krůtí, ryby. Vhodný je slunečnicový nebo olivový olej, konzervy ve vlastní šťávě přírodní. Vhodné jsou zakysané mléčné výrobky a přírodní tvarohové sýry. Mléčné výrobky jako jogurty vybírejte naopak spíše plnotučné, díky velkému obsahu tuku se Vám vstřebá velké množství vápníku. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz