Dotaz
Dobrý den, můžete mi prosím sdělit, kolik purinů obsahuje česnek a jestli jej mohu konzumovat u diety při dně v množství 3 stroužky denně? Užívám ho místo léků na tlak, což se mi daří. Tlak s pomocí česneku mám normální. Děkuji za odpověď.
Eva, Praha
Odpověd
Dobrý den, česnek patří do skupiny se středním obsahem purinových látek. Česnek jíst můžete, ale je vhodnější používat ho jako součástí pokrmů. Pokud používáte česnek jako prevence jiného onemocnění [česnek snižuje vysoký tlak pozn. redakce], doporučuji Vám omezovat nebo úplně vylučovat ze stravy jiné potraviny s vysokým obsahem purinových látek (ryby mořské, sardinky, masové vývary, uzeniny, špenát, droždí...). Další informace o výběru potravin u onemocnění dna najdete na našich stránkách. S pozdravem.
Bc. Hana Stavělová DiS z redakce dietologie.cz