Dotaz
Vážená redakce, vadí mi, že kalorické tabulky potravin a tabulky s obsahy purinů jsou všude stejně neúplné. Nikde nenajdu sádlo, máslo, apod.. Taky nerozumím pojmu obiloviny, které jsou nevhodné u diety při dně. To už by se nedalo jíst vůbec nic. Při kombinaci s cukrovkou je to na skok do hrobu. Díky. S pozdravem.
Rhody, Praha
Odpověd
Dobrý den, při onemocnění dna se vyvarujte masa, zejména z mladých druhů, vnitřností, masových extraktů, tzn. masové šťávy, vývary, apod., také je nevhodné jíst mořské ryby, slanečky, sardinky. Z rostlinných zdrojů je nevhodné jíst hrášek, špenát, luštěniny, apod.. Obiloviny se při dně mohou jíst, stejně tak sádlo a máslo, ale tady si dávejte pozor na množství. Celý výběr potravin a vše o dietě najdete na našich webových stránkách. Pokud byste měl zájem o jídelníček při dně, který by byl vhodný při dně a zároveň při cukrovce, můžete si objednat náš jídelníček. Jídelníček má kód DNA-3-DIA-6-TUKY-5-SETRICI-1 a můžete ho objednávat zde. S pozdravem.
Bc. Hana Stavělová DiS z redakce dietologie.cz