Dotaz
Dobrý den, koukala jsem na vaší webovou stránku. Měla bych takový dotaz. Moje mamka je diabetik, je aktivní, lékař ji stále říká, že musí shodit. I přestože jí pravidelně v menších dávkách, podaří se to tak kolem 1 kila dolů. Mohl by nám někdo poradit jakým způsobem jít s váhou dolů. (popř. nějaký jídelníček, to co by mohla jíst a v jákých dávkách). Předem děkuji
Standa, Praha
Odpověd
Dobrý den Pokud je Vaše maminka diabetička, měla by zachovat jídelníček takový, na jaký je zvyklá při tomto onemocnění. Tedy jak sam uvádíte hlavně jíst pravidelně, omezovat nebo vylučovat nedoporučené potraviny... Dávky jídel je nutné zachovat, podle toho jak to vyžaduje diabetická dieta. Pokud jde váha pomalu dolů, nezbývá nic jiného než být trpělivý nebo přidat trochu více tělesné zátěže. Co se týká metabolismu, je to u každého člověka individuální..
redakce serveru dietologie.cz