Dotaz
Dobrý den, prosím o informaci, jaká strava (č. diety) je vhodná při diagnóze K574 – divertikulitida s perforací a abscesem. Děkuji za odpověď. Srdečně Vás zdraví
Františka, Uherský Brod
Odpověd
Dobrý den, při trvajícím zánětu střev (divertikulitidě) se dodržuje dieta č. 5 – s omezením zbytků, která je lehce stravitelná a nenadýmavá. Snižuje se příjem vlákniny a nestravitelných částí. Dieta je šetřící, tzn. má šetřit zažívací trakt po stránce chemické, mechanické i termické. Můžete vyzkoušet naše recepty pro dietu bezezbytkovou. U každého receptu je vhodnost pro jednotlivé diety. V případě Vašeho zájmu si můžete objednat také týdenní jídelníček vhodný pro dietu bezezbytkovou (pod kódem BEZEZBYTKOVA-1-SETRICI-3). Jídelníček obsahuje rozpisovou část na týden, včetně receptur. Po prodělaných komplikacích (perforace, abscesy) je však nejdůležitější řídít se pokyny lékaře. S pozdravem
Ing. Anna Jermářová