Dotaz
Dobrý den, Před dvěma lety mě postihl silný žlučníkový záchvat a lékaři zjistily, že mám ucpané žlučovody. Po ERCP mi byl odoperován žlučník s tím, že už bych měla mít pokoj. Ale po roce a půl se to všechno opakovalo a musela jsem podstoupit další nepříjemné ERCP. Lékaři mi řekli, že mám cholesterol 6,0 a to zapříčinuje ucpávání žlučovodů. Prosím Vás o radu jakou dietu mám začít držet abych se tomu vyvarovala. Moc děkuji s pozdravem.
Ivana, Liberec
Odpověd
Vážená paní, doporučuji Vám dietu s omezením tuků (dieta č. 4). Podrobnosti o této dietě najdete na našich webových stránkách. Kromě toho všech zásad diety č.4 Vám doporučuji nahradit vaječný žloutek bílkem (bílky lze užívat bez omezení) a rovněž doporučuji používat rostlinné tuky. Doporučuji vyhnout se konzumaci másla a nahradit ho kvalitními rostlinnými tuky. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše případné další dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz