Dotaz
Dobrý den, prosím o radu. Mamka má rakovinu slinivky v pokročilejším stádiu spojené ještě se zvýšeným cukrem. Prosím o radu zda existuje nějaká literatura s recepty vhodnými při tomto onemocnění. Snažím se vařit vše vařené ale nevím co je vše správné. Děkuji předem za odpověd S pozdravem
Martina, Hlinsko
Odpověd
Vážená paní, Vaše matka má dietu pankreatickou a zároveň dietu diabetickou. To znamená, že kromě zásad pankreatické diety je třeba dodržovat zásady diabetické diety. V praxi to znamená dodržování pankreatické diety a zároveň dodržování doporučeného denního množství sacharidů (stanoví lékař). Doporučuji Vám tuto literaturu: 1. MUDr. Pavel Kohout PhD, Marie Lišková, Olga Mengerová - Onemocnění slinivky břišní - dieta pankreatická. Tuto knihu vydalo nakladatelství Forsapi s.r.o. K Horoměřicům 113/29 165 00 Praha 6, v roce 2007. 1. MUDr. Pavel Kohout, Jaroslava Pavlíčková - Dieta onemocnění slinivky břišní Dieta a rady lékaře. Tuto knihu vydalo nakladatelství Pavla Momčilová V zahradách 146 251 70 Čestlice, v roce 1996. Pokud se Vám nepodaří sehnat tyto knihy, lze si je půjčit v městské knihovně - doporučuji knihovnu ve větším městě. A další možnost je napsat do vydavatelství o zaslání těchto knih. Za doby studia na VOŠ se mi nepodařilo sehnat některé knihy ani v obchodech, ani v antikvariátech ani v městské knihovně, a tak jsem napsala do vydavatelství a požádala o jejich zaslání a tímto způsobem jsem je sehnala. Rovněž můžete vyzkoušet naše recepty na pankreatickou dietu. S pozdravem
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz