Dotaz
Dobrý den, chci Vám srdečně poděkovat za rychlou a odbornou pomoc, radu, povzbuzení. Ptala jsem se na otoky své gynekoložky a ta mi říkala, že to s Mirenou vůbec nemusí souviset. Já ale za dobu, co mám děti a předtím co jsem brala hormonální antikoncepce, přibrala celkem asi 10 kilo (asi za posledních 8 let). Včera jsem dělala pořádek ve skříních s oblečením a s těžkým srdcem jsem vyházela pytel oblečení velikosti 40, které jsem dříve nosila. Dnes nosím 42 a doufám, že se to nezhoupne na 44. Bojuju o každé deko. Koupila jsem si dva posilovací stroje domů, AB rocket na posilování a zhubnutí břicha a Orbi Trek na celkové tvarování postavy a kondici. Měla jsem problémy odcházet z domu večer na cvičení jinam (do tělocvičny a tak), děti plakaly, manžel málokdy mohl hlídat, jiné hlídání nemám. Takže to řeším tak, že ráno pustím dětem kouzelnou školku a tu půlhodinku procvičím. Snad to trochu pomůže mému tělu. Kéž bych tak mohla shodit to moje minimum, 5 kilo, abych se cítila jak dřív a zapla všechny kalhoty pohodlně bez pocitu, že to na mě praskne, až si sednu. Můžu mít ještě jeden dotaz? Myslíte si, že kdybych si nechala vyndat Mirenu, že by mi váha šla lépe dolů? Já vím, je to taková hloupá otázka, ale uvažuju o tom, že vyhodím ty peníze, co jsem do ní vrazila. Máte tip na jinou hormonální antikoncepci, která by mi váhu nezvýšila a neotýkala bych? Já se v tomhle vůbec neorientuji a zase si neumím představit život bez hormonální antikoncepce, další miminko neplánujeme. Velice děkuji za Váš čas a pomoc!
Daniela, Ostrov
Odpověd
Dobrý den, jsem ráda, že jsem Vám mohla pomoci ve Vaší situaci. Musím Vás pochválit, že si i při takové vytíženosti, v jaké jste, dokážete najít pravidelně chvilku času na sebe, na svoje zdraví, na svoji postavu. Posilování je dobré, zpevňuje tělo. Je vhodné zejména zpevňovat problematické partie, např. břicho. Je třeba si uvědomit, že po posilování obvykle tělesná hmotnost stoupne, ale objem těla se zúží (a přestože ručička na váze Vám bude ukazovat vyšší číslo, oblečení Vám bude volnější), postava je lepší, zpevněná. Svaly jsou pevnější a více váží, než načechrané tukové polštáře, které jsou lehčí, ale objemnější. Co se týká antikoncepce, doporučuji Vám poradit se se svoji gynekoložkou o antikoncepci, která je šetrnější. Proti otokům by Vám mohla též pomoci detoxikace organismu, více informacií o detoxikaci naleznete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz i za Vaši přízeň našim stránkám.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz