transparent
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Dotaz
Dobrý den, je mi 15 let. Vážím 72 kg a jsem vysoká 180 cm. Chtěla bych zhubnout alespoň 7 kg ale nevím jak to udělat. Hlavně břicho a boky. Dříve jsem vážila 55 kg ale antikoncepcí a večerním přejídáním jsem nabrala 15 kg. Nevím jak se mám stravovat a jak často. Děkuji předem za odpověď.
Kačka, Praha
Odpověd
Vážená slečno, k vedlejším účinkům antikoncepce patří bohužel mimo jiné nárůst tělesné hmotnosti. Doporučuji Vám jíst vyváženou stravu, menší porce, ale častěji rozdělit jídlo do 5–6 denních porcí (snídaně, přesnídávka, oběd, svačina, dietní večeře, druhá večeře). Druhá večeře má za úkol zabránit večernímu přejídání k předcházení růstu břicha, nejlepší jak zhubnout břicho je tedy zařadit druhou večeři většinou postačí jakákoliv zelenina. Ráno, na začátku dne si můžete dopřát větší porci, než večer, protože snídaně je start do nového dne, snídaně Vám dodá energii pro začátek dne. Dostatek jídla během dne chrání před večerním přejídáním. Večerní přejídání je nejlepší způsob, jak zvýšit svoji tělesnou hmotnost, většinou se přibírá hlavně na problémových partiích, tj. na břiše, bocích, hýždích, stehnech. Nedoporučuji Vám držet žádné drastické diety na ploché břicho ale konzumovat vyváženou stravu s dostatkem živin (bílkovin, tuků, sacharidů), vitamínů, vlákniny a nezapomínat na dostatečný denní příjem tekutin (1,5 – 2 l tekutin denně). Hojná konzumace tekutin přispívá ke snížení tělesné hmotnosti a napomáhá hubnutí břicha. Nejvhodnější nápoje jsou pitná voda, stolní a minerální vody bez příchuti, hořké ovocné čaje, hořký slabý černý čaj, hořký zelený čaj, bylinné čaje slouží k léčebným účelům, ne k utišení žízně. Vláknina je obsažena v luštěninách, ovoci i zelenině, je třeba konzumovat luštěniny min. 1x týdně, hojně konzumovat ovoce a zeleninu. Vybírat si méně tučná jídla, libová masa, mléko a mléčné výrobky s nižším obsahem tuků. Doporučuji vynechat konzumaci sladkostí (chuť na sladké lze utišit ovocem (např. ovocnými saláty), různých zákusků, bonbónů, čokolád, jídel z fast foodů a provozoven rychlého občerstvení (např. smažený sýr s tatarskou omáčkou, hamburgry, hot dog, hranolky, apod.), chipsů, brambůrků, křupek, pop cornu a podobných mlsek. Je třeba se též vyhnout konzumaci slazených nápojů (např. slazených ovocných šťáv, sladkých limonád, nápojů typu coca-colla), sladkých čajů, kapučína, čokolády, apod. Při hubnutí břicha je třeba též nezapomínat na dostatek pravidelného pohybu, na tvarování postavy doporučuji provozovat nějaký sport dle Vašeho výběru, např. volejbal, aerobik, atletika, apod., též doporučuji co nejvíce chodit pěšky. V žádném případě Vám nedoporučuji držet drastické redukční diety, při nich dochází k jo-jo efektu (pracně snížená břišní hmotnost se brzy po přestání dodržování diety opět zvýší a to více než byla byla před dietou) a vlivem nedostatku živin později dojde ke zdravotním problémům. Příklad jídelníčku při vyvážené stravě. Snídaně: Celozrnný chléb 1 ks (60 g), tvarohová pomazánka s bylinkami (100 g), paprika 1 ks. Zelený hořký čaj. Svačina: Pomeranč 1 ks. Dietní oběd: Polévka: drůbeží vývar s rýží (1 naběračka). Pečené dietní kuře (1 stehno), brambory (200 g), rajský salát (250 g). Svačina: Actimel (1 ks). Dietní večeře: Jablečný salát se sýrem, 1 ks celozrnného pečiva, např dalamánek. Druhá večeře: Mrkev 1 ks. Nápoje: Zelený hořký čaj, Aquilla bez příchuti, Mattoni bez příchuti, hořký ovocný čaj. Děkuji za Váš dotaz a těším se na vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz