Dotaz
Dobrý den, je mi 12 let. Měřím 152 cm a vážím 55 kg. Chtěla bych zhubnout hlavně bříško. Poradíte mi jídelníček na hubnutí a jak často cvičit?
Monika, Praha
Odpověd
Vážená slečno, jelikož ještě rostete a Váš organismus se vyvíjí, nedoporučuji žádné počítání kilokalorií, gramů ani žádné drastické diety. Doporučuji Vám jíst pestrou stravu, přiměřené porce (takové, jaké dávají ve škole), jíst hodně ovoce a zeleniny. Doporučuji vynechat potraviny, které Vám kromě energie neposkytnou nic (které obsahují jen cukr a tuk), to znamená nekonzumovat potraviny ze stánků i různých provozoven rychlého občerstvení (KFC, MC Donalds, apod.), neholdovat sladkostem (koblihy, zákusky), občas si je můžete dopřát, ale neměly byb být součástí Vaší denní stravy, rovněž brambůrky, chipsy nejsou nejlepší. Doporučuji nepít často přeslazené nápoje (např. Coca cola). Večer je nejlépe jíst nejpozději 2 hodiny před ulehnutím. Pít dostatek nepřeslazených tekutin a nevynechat pohyb. Doporučuji 2-3x týdně sport (např. plavání, cyklistika, aerobik, apod. Výběr sportu je na Vás), rychlá chůze je také výborná, hlavně chůze do schodů. Doporučuji denně cvičit 20-30 min. cviky zpevňující břišní svaly (dřepy, sklapovačky, "nůžky", "jízda na kole" apod.). Děkuji, přeji radost z pohybu a těším se na Váš případný další dotaz.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz