Dotaz
Dobrý den, chci se zeptat, dá se rozdělit Breussova dieta na dvě fáze, tj. 2krát 21 dní? Držet dietu 42 dní v celku mi připadá hodně drastické. Děkuji.
Natálie, Karlovy Vary
Odpověd
Dobrý den, plně Vás chápu, držet 42denní hladovku je nejen drastické, ale i zdraví nebezpečné. Zeleninová šťáva Vám sice dodá některé vitaminy a minerály, ale nedodá Vašemu tělu všechny živiny. Breussova dieta není redukční dieta, ale očistná kůra (často používána jako protinádorová léčba u rakoviny – myšlenkou v tomto případě je radikální změna stravy tj. aby nádor nebyl ve výživovém prostředí ve kterém vznikl). Jako jednodenní očistná kůra je Breussova dieta vhodná, pokud jste zvyklá na menší porce, jinak budete mít večer nezvladatelný hlad a pravděpodobně se přejíte. Pokud se rozhodnete držet Breussovu dietu jeden den jako očistnou kůru, je třeba počítat s tím, že budete mít málo energie. Zeleninová šťáva, jak ji doporučuje Breussova dieta, obsahuje kromě zeleniny syrové vejce a syrovou bramboru. Brambory jsou sice vhodné pro redukční stravu, ale je třeba, aby byly tepelně upravené, syrové brambory obsahují solanin, který je jedovatý. Solanin se ničí varem. Při konzumaci syrového žloutku je riziko salmonelózy, jedná se o infekční nemoc, která se projevuje průjmy. Pokud chcete nejen zhubnout, ale také si udržet sníženou tělesnou hmotnost, je třeba změnit stravovací a režimové návyky. Redukční dieta neznamená „něco vydržet“ a týrat své tělo hladovkou a nadměrným pohybem, ale pestrou pravidelnou stravu s nižším obsahem energie, rozdělenou do několika menších denních porcí, dostatek pravidelného vhodného pohybu a také dostatek vhodných tekutin. Více informací jak správně hubnout se můžete dozvědět nejen na našich webových stránkách, ale také v případě Vašeho zájmu je možná konzultace s odbornicí na výživu. Můžete si též na našich stránkách objednat vzorový dietní jídelníček na týden s dietními recepty. Více informací najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz