Dotaz
Dobrý den, slyšela jsem něco o celozrnné dietě, že prý se po ní hubne a už nepřibírá, není po ní jo-jo efekt. Je to pravda? Děkuji.
Eva, Vlašim
Odpověd
Dobrý den, celozrnné potraviny jsou důležitou součástí redukční diety. Celozrnná dieta propaguje i další správné zásady, např. pravidelnost stravy, rozdělení jídla do několika menších porcí během dne, denní konzumaci zeleniny, dostatek pohybu. Celozrnné potraviny nelze konzumovat v libovolném množství, aby nedocházelo k nadbytečnému příjmu energie. Je třeba si uvědomit, že podstatou redukční diety není žádné krátkodobé opatření včetně krátkodobého držení celozrnné diety, ale změna stravovacích i režimových návyků. Zásady zdravé výživy je třeba dodržovat trvale, celoživotně, pouze tak lze předejít obezitě. O zdravé výživě, zdravím životním stylu, stravě při hubnutí a dalších režimových opatřeních se můžete dozvědět na našich webových stránkách. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich stránkách objednat vzorový jídelníček na týden, jehož součástí jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz