Dotaz
Dobrý den, může se při dietě Angeliny Jolie jíst kozí mléko, ovčí mléko a výrobky z nich? Děkuji.
Katka, Mladá Boleslav
Odpověd
Vážená paní, dieta Angeliny Jolie zakazuje veškeré mléčné výrobky kromě netučného tvarohu, a jogurtu tj. i ovčí a kozí mléko a výrobky z nich. Pokud nejste zvyklá na velmi málo jídla, budete mít při „ptačích porcích“ diety podle Angeliny Jolie hlad. Hlad nejenže zpomaluje metabolizmus, ale také se těžko dlouhodobě snáší. Je třeba neustálé vypětí vůle, aby se člověk vlivem hladu nepřejedl. Další nevýhodou diety podle Angeliny Jolie je nedostatek živin a dalších potřebných látek pro tělo, díky velmi malým porcím a tedy velmi nízkému příjmu energie. To může mít za následek např. chronickou únavu, nesoustředěnost, podrážděnost, či vážné nemoci jako bulimie nebo anorexie. Poté, co zvýšíte příjem energie, opět svá pracně shozená kila naberete zpět. Podstatou redukční diety není „zatnout zuby a něco vydržet“, ale změnu stravovacích a režimových návyků. Jedná se o trvalou změnu, není to drastická dieta. Vaše nadbytečná kila mají nějakou příčinu a tu je třeba odstranit. Zdravý jídelníček na redukční dietu by měl sestavovat odborník – výživový poradce, nikoli celebrita, která je sice vynikající herečkou, ale to neznamená, že musí být odbornicí v oblasti výživy. V případě Vašeho zájmu si můžete u nás objednat vzorový dietní jídelníček, který sestavila odbornice na výživu, nutriční terapeutka. Součástí jídelníčku jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz