Dotaz
Dobrý den, dočetla jsem se, že je velice účinná Cambridge diet. Prý se při ní konzumují speciální potraviny. Ale nevím, kde je mám sehnat. Prosím, poraďte. Děkuji.
Šárka, Opava
Odpověd
Vážená paní, Cambridge diet patří mezi jednorázové diety. Výhodou Cambridge diety je její vyváženost, tj. tělo i při velmi nízkém příjmu dostane všechny potřebné látky ve správném poměru. Nevýhodou Cambridge diety je její krátkodobost, nelze mít dlouhodobě příjem energie cca 3000 kJ, při tak nízkém příjmu energie nemůže tělo přijmout dostatek potřebných látek. Další nevýhodou Cambridge diety je nedostupnost potravin, při Cambridge dietě se nekonzumují běžné potraviny, ale pouze instantní výrobky, vytvořené speciálně pro Cambridge dietu. Kromě toho při Cambridge dietě je riziko vzniku tzv. jo-jo efektu, to znamená, že sice zhubnete, ale je velká pravděpodobnost, nejen že svá shozená kila naberete zpět, ale ještě naberete několik kil navíc. Velmi nízký příjem energie má za následek zpomalení metabolismu, tělo vnímá toto drastické snížení energie jako hladovku a dle toho reaguje. Po návratu k běžné stravě je stále metabolismus zpomalen a kila jdou rychle nahoru. Cílem hubnutí není pouze shodit určitý počet kil, ale udržet si výslednou váhu, a to žádná jednorázová dieta, mezi ní patří i Cambridge diet, nemůže zaručit. Velice účinná je trvalá změna návyků, která kromě stravy zahrnuje např. i pohyb. Při využití naší služby výživový poradce, která zahrnuje mimo jiné konzultaci s odbornicí v oblasti výživy a sestavení jídelníčku dle Vašich potřeb. Můžete si také na našich webových stránkách objednat vzorový dietní jídelníček na redukční dietu, sestavený odbornicí na výživu. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz