Dotaz
Dobrý den, prosím o radu, držela jsem dietu Victorie Principal, za dva týdny jsem zhubla 8 kg. Ale přibrala jsem 12 kg. Jakou dietu mám držet, abych zhubla 12 kg a už nepřibrala? Děkuji.
Gábina, Praha
Odpověd
Vážená paní, dieta Victorie Principal patři mezi velmi přísné jednorázové a jednostranné redukční diety. Strava při dietě Victorie Principal je rozložena do tří malých, nízkokalorických porcí. Kombinace stravy je taková, že je při ní nejen velký hlad, ale tělu také chybí mnoho potřebných látek. Tělo vnímá dietu Victorie Principal jako hladovku a zpomalí metabolismus. Po přechodu na normální stravu je stále metabolismus zpomalen a využívá každou přijatou kalorii a ukládá ji do tukových zásob. Kromě toho velký hlad, vyvolaný držením diety Victorie Principal vede k přejídání se. A výsledkem je opětovné nabrání pracně shozených kil a dokonce několik kil na víc. Při zdravém hubnutí se ve stravě omezuje příjem energie, ale strava je pestrá s dostatkem potřebných látek a není při ní hlad. Je velkou chybou mít při redukční dietě hlad, při hladu tělo zpomalí metabolismus. Sestavení jídelníčku pro hubnutí nepatří do rukou celebrit, ale do rukou odborníka na výživu. Hubnutí není jednorázová záležitost, neznamená to krátkodobě „něco vydržet“, ale znamená to změnu návyků. V případě Vašeho zájmu si můžete u nás objednat vzorový dietní jídelníček na redukční dietu, sestavený nutriční terapeutkou nebo můžete využít naší službu výživový poradce. V rámci této služby Vám bude poskytnuta odborná konzultace nutriční terapeutky a sestaven jídelníček pro Vaše potřeby. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz