transparent
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Hladovění není dieta pro zdraví
Hladovění není dieta pro zdraví
Dotaz
Dobrý den, dostal se mi do rukou Váš e-mail a chtěla jsem se zeptat na pár otázek. Snažím se již několik týdnů držet dietu. Přečetla jsem toho již spousty na internetu a různé rady od kamarádek. Začínám se v tom ale ztrácet. Udělala jsem si takový svůj výcuc, ale chtěla jsem se poradit s Vámi pokud je to možné. Řekli by ste mi jestli mám dobrý nebo špatný jídelníček. Je mi 18 let. Vážim cca 56 kg (+/- 1 kg) a měřím 161 cm. Nejsem tlustá, to vůbec ne. Spíš bych potřebovala odstranit tukové faldíčky na stehnech :-). Můj dietní jídeníček vypadá asi takto: ráno si ke snídani dám jogurt nebo celozrnný rohlík s máslem a šunkou, či nějaké mysli. Ke svačine: většinou mám z domu celzrnné pečivo s máslem šunkou a rajčaty nebo salátem nebo bílý nízkotučný jogurt + ke všemu banán nebo jablko nebo nějaký ten kus ovoce. Dietní oběd: většinou nějaké kuřecí maso bez příloh jen se zeleninou třeba nebo dušenou mrkev nebo těstoviny s rajčatovou omáčkou apod. K odpolední svačině: podle toho co jsem měla dopoledne si dám buďto jogurt nebo to celozrnné pečivo a banán nebo zeleninu. K večeři: salát nebo něco lehkého. Snažím se jíst pravidelně a zdravě, ale předtím jsem se pokoušela držet dietu hladověním a úplně jsem si zničila metabolismus. Mé tělo si začalo všechno ukládat a začaly se mi dělat faldíčky na místek kde jsem předtím neměla vůbec nic (takové ty bobánky na bocích). Tak se chci zeptat jestli takto se mi to brzo vrátí do normálu a začnu zase normálně hubnout. Samozřejmě se i hýbu. 2x týdně kolo plus plavání nebo jízda na koni. Vše minimálně hodinu, k tomu beru kvalitní spalovač tuků. Poraďte mi prosím, zda takto už si dietu nezkazím. Předem moc děkuji a odpověď. S pozdravem.
Barbora, Počerady
Odpověd
Přeji pěkný den. V první řadě bych Vás chtěla pochválit za to, že jste přestala hladovět a začala jste pravidelně jíst. Naše tělo potřebuje živiny pro zachování svých funkcí a tak je pravidelná strava nezbytná. Chválím i Váš zájem o zdravou výživu. Na internetu i v jiných médiích je dnes tolik informací, že se v tom člověk snadno ztrácí a proto je potřeba si zachovat chladnou hlavu, nepodléhat extrémům a případně se poradit s odborníkem. Takže jdete správnou cestou. Vaše tělesná hmotnost je naprosto v pořádku. Ukládání tuku na bocích je pro ženy dosti typické, obzvlášť pro ty s postavou typu „hruška“. I když je to stav naprosto fyziologický (přirozený), pro nás, nositelky, je někdy dosti traumatizující. Jak moc bude postava objemná v problémových partiích lze do velké míry ovlivnit stravou a především pohybem. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že vytrvalostním pohybem lze tyto partie velice dobře upravit. Je ale potřeba dodržovat pár zásad: „cvičit“ 45 minut (a déle) 3x týdně a dosáhnout intenzity kolem 70% maximální tepové frekvence. Ideální pro zeštíhlování boků je běh (jogging), který sám o sobě zajišťuje dostatečnou intenzitu spalování. V případě cyklistiky je potřeba trochu „šlápnout do pedálů“, aby byla dostatečně zvýšena tepová frekvence (jízda v kopcovitém terénu, ostřejší jízda po rovině). U plavání je lepší vyhnout se příliš studené vodě, která by mohla mít za následek nárůst podkožního tuku (lepší je teplota vody 27°C a více). Na zeštíhlení boků a hýždí jsou výborné výpady v různých formách (na místě, do chůze), dále dřepy a cvik leg-press (na stroji ve fitness centru). Důležité je dbát na dostatečný přísun neslazených tekutin (alespoň 1,5–2 l za den, slabý černý čaj, zelený čaj, slabé minerálky, čistá pramenitá voda), obzvláště v teplých dnech a ve dnech zvýšené fyzické námahy. Váš dietní jídelníček je v pořádku, jen by bylo dobré ho trochu zpestřit a doplnit. Je potřeba zařadit 2x týdně rybu (ideální je losos) a občas tak nahradit kuřecí, krůtí maso. Ryby obsahují velice prospěšné tuky (omega-3 mastné kyseliny), u nich se nemusíte bát, že by ohrozily Vaši štíhou linii. Dají se použít i ty v konzervě (sardinky, tuňák - ve vlastní šťávě). Dále doporučuji zařadit (jako alternativu k Vámi uváděné šunce) vejce, sýr cottage, Eidam 30% , společně se zeleninou. Vhodné je zařadit několikrát týdně brambory. Další alternativou je divoká rýže, nebo směs divoké a bílé rýže (např. Jako příloha k rybě), pohanka, proso (jáhly) i v podobě kaší ke snídani. Podle snášenlivosti občas zařaďte do jídelníčku luštěniny. Pozor na konzumaci velkého množství banánů, jsou energeticky vydatné (stačí jeden malý banán denně). Dále bych si dala pozor na komerční směsi müslli, které bývají velice přeslazované, jsou to takové ty zpékané hrudky. Lepší je použít domácí směs oříšků, semínek a ovesných vloček, doplnit lze trochou medu a přidat bílý jogurt. Nepřehánějte to s vrstou másla, tence potřené pečivo je v pořádku. Občas nevadí „zhřešit“ v podobě kousku kvalitní hořké čokolády. Hlavně se zbytečně nestresujte a hlavně nehladovět (jíte velice zdravě), užívejte si mládí a pokračujte v pravidelném pohybu. Přeji mnoho úspěchů.
Ing. Anna Jermářová