Dotaz
Dobrý den, chci se zeptat, jaké potraviny a nápoje jsou vhodné při intervalové dietě a jaké ne. Děkuji.
Majka, Kladno
Odpověd
Vážená paní, intervalová dieta zakazuje pít slazené nápoje, což je při redukci dobré. Ale doporučuje ráno vypít nalačno sklenici vody s olejem a citronem. Po tomto nápoji odporné chuti Vám může být nevolno. Při intervalové dietě, kdy obden jíte normálně a obden téměř nejíte, Váš maximální příjem energie je 3000 kJ, tělo sice nestrádá, ale ve dnech, kdy téměř nejíte, budete pociťovat hlad. Pocit hladu není dobrý, protože zpomaluje metabolismus. Podstatou redukční diety není střídání dnů, kdy jíte normální porce a dnů, kdy hladovíte, jako je tomu u intervalové diety. Podstatou redukční diety je rozdělení jídla na několik menších porcí. Hubnutí není krátkodobá záležitost, ale dlouhodobá, je třeba změnit stravovací a režimové návyky, nikoli střídat dny hladovění s dny běžné stravy, jako je tomu v případě intervalové diety. Intervalová dieta je krátkodobá dieta, a jako každá krátkodobá dieta vede k jo-jo efektu. Trvalým řešením je pouze dlouhodobá změna stravovacích a režimových návyků. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webových stránkách objednat vzorový dietní jídelníček na týden, součástí dietního jídelníčku jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz