Dotaz
Dobrý den, chci se zeptat, jak mám cvičit při maďarské dietě (výška = 175 cm, váha = 90 kg, věk = 22 let)? Děkuji.
Luděk, Mladá Boleslav
Odpověd
Vážený pane, podstatou maďarské diety je využití glykemického indexu potravin při hubnutí. Glykemický index je velkým pomocníkem při hubnutí. Pro hubnutí a udržení výsledné váhy je třeba dodržovat také další zásady. Potraviny s vyšším a středním glykemickým indexem se kombinují s potravinami, které snižují glykemický index, výsledkem je udržení stálé hladiny glukózy v krvi. Při prudkém zvýšení hladiny glukózy v krvi se ze slinivky břišní vyloučí do krve větší množství inzulínu, které způsobí prudký pokles hladiny glukózy v krvi a následný pocit hladu, únavy a potřeby jednoduchých cukrů, po kterých se opět rychle zvýší hladina glukózy v krvi a celý koloběh se opakuje. A tím dochází nejen k obezitě, ale i k diabetu. Dostatek vhodného pohybu je též velice důležitý. Vhodnost pohybu záleží nejen na věku, výšce a tělesné hmotnosti, ale i na zdravotním stavu, fyzické kondici, časových možnostech a dalších faktorech. Při hubnutí jsou vhodné aerobní pohybové aktivity. Více informací o glykemickém indexu, stravě a pohybu při hubnutí můžete najít na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz