transparent
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Dotaz
Dobrý den, ráda bych Vás požádala o dietu, radu o hubnutí... Po dvou těhotenstvích jsem skončila s otřesnou váhou 96 kg a BMI 31, což mě děsí... S dietou jsem čekala, až přestanu kojit a ta chvíle nastala před pěti týdny. Změnila jsem jídelníček, vyřadila úplně sladkosti, cukr, přílohy a obecně pečivo. Jím ve velmi malých dávkách příklad: snídaně: 1 kneckerbrot, plátek sýra, rajče, svačina: půl jablka; oběd: maso se zeleninou; svačina: bílý jogurt, večeře 1 kneckerbrot, plátek šunky a rajče či okurek a večer sklenku mlíka či kefíru... Můj jídelníček na hubnutí mi vyhovuje, cítím se dobře, plná energie, hlady netrpím. Pravidelně ob den jezdím na kole 16 km okruh a jinak denně chodím na procházky s kočárem... Fakt totální změna mého dosavadního jídelníčku a snad i životního stylu... Jedinné co mě mrzí, že váha nejde dolů... Obdobnou dietu jsem držela mezi těhotenstvýma a váha letěla dolů co týden o 2 kg a bylo to super... teď mám pocit, že jím stejně a hýbu se podstatně více a nehubnu... Neumím si to vysvětlit a jedinné možné vysvětlení vidím v nitroděložním tělísku "Mirena", které jsem si v prosinci loňského roku nechala zavést... Poraďte mi, máte-li jak? Všude čtu špatné a dobré zkušenosti s prášky na hubnutí na předpis, vždy jsem to odsuzovala a nechtěla, teď už se mi hlavou taky honí... Víte, je to zklamání - vím, že teoreticky i prakticky dělám co můžu a jak nejlépe můžu a výsledek nikde. Na začátku diety jsem 2 kg schodila a teď už 3 týdny stojím s váhou a nevím kde je problém. Za každou radu budu vděčná! Děkuju
Kateřina, Hustopeče
Odpověd
Vážená paní, mezi vedlejší účinky antikoncepce Mirena patří zvyšování tělesné hmotnosti. Z tohoto důvodu Vám doporučuji konzultaci s gynekologem. Co se týká pohybového režimu, doporučuji pohybovou aktivitu, která formuje postavu (např. aerobik, plavání, turistika, rychlá chůze). Cyklistika je sice u hubnutí vhodná, ale ne jako hlavní pohybová aktivita. Při cyklistice jsou hodně zatěžovány svaly dolních končetin a hýžďové svaly, výsledkem jsou silnější nohy a větší hýždě (dochází k nárůstu svalové hmoty na svalech dolních končetin a hýžďových svalech). Váš energetický příjem u je velmi nízký, tuto přísnou redukční dietu nelze držet dlouhodobě. Zatím se sice cítíte plná energie, ale později dojde vlivem nedostatku živin (sacharidů, bílkovin, tuků), vitamínů, minerálů ke zdravotním problémům, mezi ně patří i únava. Je výborné, že jste vynechala sladkosti, cukr i tučná jídla. Sacharidy jsou nutné (jsou okamžitým zdrojem energie, jsou potravou pro mozek i svaly) Z tohoto důvodu Vám doporučuji konzumovat polysacharidy v podobě obilovin a výrobků z nich (celozrnných) (obsahují vitamíny skupiny B), brambor, luštěnin (obsahují též vlákninu). Rovněž Vám doporučuji konzumovat hodně zeleniny i ovoce (zdroj vitamínů, minerálů, vlákniny). Rovněž doporučuji konzumaci nízkotučného mléka a mléčných výrobků (jsou výborným zdrojem vápníku - nedostatek tohoto minerálu se projeví později zejména u žen vznikem osteoporózy (řídnutí kostí). Jedná se o bolestivé onemocnění, které je provázené častými zlomeninami)), ale i vajec a ryb (minimálně 1x týdně - rybí tuk má pozitivní vliv na organismus). Budete-li chtít konzumovat maso, doporučuji pouze libové maso a to jen v malých porcích, i libové maso obsahuje tuk. Maso lze nahradit různými méněkalorickými náhradami - např. šmakounem "masem" robi, klaso, sójovým masem, tofu. Váš jídelníček může být zpestřen bylinkami, kořením. Jako prevenci proti zpomalování metabolismu (kdy si organismus zvykne na určitý nízký příjem energie a hmotnost nejde dolů) slouží odlehčovací ovocnozeleninový den. To znamená po celý den konzumaci pouze ovoce a zeleniny, syrové, dušené, vařené. Kromě ovoce a zeleniny lze použít sůl, zelené natě, šťávu z citronů, limetek, pomerančů. Tento odlehčovací den doporučuji 1x týdně, vícekrát ne, Váš organismus by strádal nedostatkem živin. Příklad jídelníčku na odlehčovací den; Snídaně: Ovocný salát (ananas, kiwi, jahody). Přesnídávka: banán. Oběd: Vařený květák sypaný zelenou petrželkou. Svačina: Jablko. Večeře: Dušená mrkev s hráškem. Nápoje: Zelený čaj, Aqualinea bez příchuti. Vhodné nápoje jsou neslazené nápoje, hořké čaje, stolní a minerální vody bez příchuti, pramenitá pitná voda. Dáte-li si černou kávu, doporučuji na 1 šálek kávy vypít 1 sklenici vody (prevence dehydratace, kterou působí černá káva). Vhodné jsou též i hořké kávovinové nápoje. Léky a prášky na hubnutí (antiobezitika) jsou až posledním řešením, když všechny možnosti selhaly. Ve Vašem případě bych je nedoporučovala, Doporučuji konzultace s gynekologem na téma diskuze hubnutí ohledně antikoncepce Mirena (neměla byste mít antikoncepci, mezi jejíž vedlejší účinky patří nárůst tělesné hmotnosti). Když byste se rozhodla pro antiobezitika, nedoporučuji Vám v žádném případě drahé přípravky na hubnutí, ale léky na lékařský předpis, jsou účinnější i levnější. Děkuji za váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz