Dotaz
Dobrý den, chystám se držet salátovou dietu. Jsem tlustá, hlavně v oblasti břicha, potřebuji držet salátovou dietu aspoň tři týdny. Prosím o sestavení jídelníčku na tuto dietu aspoň na dva týdny. Jsem alergická na rajčata. Děkuji.
Ivana, Chrudim
Odpověd
Vážená paní, ovocné i zeleninové saláty s olivovým olejem jsou vhodné pro redukční dietu. Pokud máte alergii na rajčata, doporučuji je nahradit jinou zeleninou. Do salátů lze přidat nízkotučnou smetanu, max. 12% nebo bílý jogurt s nižším obsahem tuku a další zakysané mléčné výrobky s nižším obsahem tuků. Vhodné jsou i ovocno-zeleninové saláty, např. celerový salát s jablky nebo mrkvový salát s jablky a citronem. Dostatečný pitný režim, uváděný u salátové diety je při hubnutí doporučován. Salátová dieta patří mezi krátkodobé diety, po kterých, jakmile se opět začnete stravovat stejným způsobem jako před dietou, opět přiberete. Výhodou salátové diety je, že vede k pravidelné konzumaci ovoce a zeleniny a k dostatečnému dennímu příjmu vhodných nápojů. Hubnutí je dlouhodobý proces, jestliže chcete nejen zhubnout, ale také si sníženou váhu udržet, doporučuji změnu Vašich stravovacích i režimových návyků. Pro odlehčení organismu si můžete dopřát jednou týdně jeden den, kdy budete jíst pouze ovocné nebo zeleninové saláty nebo obojí a k tomu pít vodu nebo neslazený čaj. Doporučuji Vám zpevnit problematické partie např. cviky na stehna, cviky na břicho denně aspoň 15 minut, lépe 30 minut, které zpevňují břišní svaly, např. leh-sed, „jízda na kole“, „nůžky“, sklapovačky a jiné. Další informace o hubnutí a redukční dietě se můžete dozvědět na našich webových stránkách, tam si též v případě Vašeho zájmu můžete objednat vzorový dietní jídelníček na redukční dietu na týden. Součástí jídelníčku jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz