Dotaz
Dobrý den, držela jsem vajíčkovou dietu, ale po týdnu jsem dostala žlučníkový záchvat a byla jsem v nemocnici. Teď jsem už doma. Zhubla jsem 8 kg. Prosím, poraďte, co mám jíst, abych si udržela váhu a nepřibrala. Děkuji moc.
Vlasta, Praha
Odpověd
Vážená paní, nadměrná konzumace vajec, která je doporučována při vajíčkové dietě, vyvolává nadměrnou produkci žluči a následkem toho může vyvolat žlučníkový záchvat. Doporučuji Vám dietu s omezením tuků (lidově žlučníkovou dietu). Jedná se o dietu, která má šetřící charakter, to znamená, že šetří trávicí trakt včetně žlučníku. dieta s omezením tuků se drží dlouhodobě. V této dietě jsou zakázaná mimo jiné hodně tučná a smažená jídla, která jsou také hodně kalorická, což pomáhá k udržení stávající tělesné hmotnosti. Pokud si chcete udržet svoji stávající tělesnou hmotnost, je třeba dodržovat ještě další stravovací a režimová doporučení. Například rozdělit jídlo do několika menších porcí, dbát na dostatečný denní příjem vhodných tekutin, nezapomínat na vhodnou pravidelnou pohybovou aktivitu, a další. Více informací můžete najít na našich webových stránkách. V případě Vašeho zájmu si můžete u nás objednat vzorový jídelníček, součástí jídelníčku jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz