Dotaz
Dobrý den, prosila bych o informaci, čeho se rozhodně vyvarovat krom smaženého a tučného jídla. Jaký je Váš názor na hovězí maso při jaterní dietě a vůbec? Kam spadá v žebříčku mas? Díky za odpověď
Zuzana, Dvůr Králové nad Labem
Odpověd
Dobrý den, při jaterní dietě se vyvarujte mléčných výrobků s vysokým obsahem tuku, vajec, čerstvého pečiva, tmavého a celozrnného pečiva, nadýmavého ovoce a nadýmavé zeleniny, ostrého koření. Vhodné je používat těchnologickou úpravu pokrmů při šetřící dietě. Doporučuje se libové hovězí maso. Celkově hovězí maso je velmi biologicky hodnotné, obsahuje propěšné minerální látky jako je železo, fosfor, draslík a vitaminy jako vitamin A, vitamin B1 a vitamin B2 a také obsahuje důležité esenciální aminokyseliny. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz