Dotaz
Dobrý den, ráda bych se zeptala - mojí matke diagnostikovali nemoc DNA. Je tato nemoc či toto onemocnění doživotní? Tedy zda uz bude dietu při dně držet celý život, nebo patří mezi nemoci dočasné, které se dají vyléčit? Dekuju za odpověd. S pozdravem
Katka, Domažlice
Odpověd
Vážená paní, dna je zánětlivá nemoc, které se mimo jiné projevuje zvýšenou hladinou kyseliny močové v krvi. Léčba je medikamentózní (léky snižující tvorbu kyseliny močové) a dieta s omezením purínů. Jedná se o onemocnění dlouhodobé, přesněji řečeno trvalé. V případě zájmu si můžete objednat naše jídelníčky s kódy DNA-1 a DNA-2, které jsou vhodné při lehčím průběhu onemocnění. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz