Dotaz
Dobrý den. Mám 5 měs. po oper. žlučníku (kameny), s následnou akut. pankreatitidou. Záchvat jsem vlastně nikdy neměla. Po operaci mi zjistili, že mám zanět slinivky. Můžu jíst vločkový, slunečnicový, pohankový, vícezrný chléb? Mohla bych nějaké suché sušenky např. BB? Můžu jíst s odstupem času koláče, vánočku, sušenky a černou kávu? Žádné potíže nemám, odběry jsem měla vždycky výborné. Velice děkuji
Ivana, Svitavy
Odpověd
Dobrý den, Chleba byste měla jíst spíše bílý, z pečiva můžete dále veku, rohlíky bílé. Pokud Vám sušenky BeBe nezpůsobují žádné zažívací potíže, tak je jíst můžete. Doporučovala bych také dětské piškoty. Vánočku (ne čerstvou) jíst můžete, kynuté koláče jsou nevhodné z důvodu velkého množství tuku. Doporučovala bych piškotové těsto a bublaniny. Černá káva je u onemocnění slinivky břišní nevhodná. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce@dietologie.cz