Dotaz
Obracím se na Vás s dotazem jestli je možné při dně jíst brokolici. Hledal jsem všude, ale neúspěšně. Jen jsem se dozvěděl že obsahuje kyselinu listovou a ta by pravděpodobně neměla být v mém jídelníčku. Pokud mě poradíte kde, nebo kam se obrátit ohledně stravování při dně budu velmi rád. U mého lékaře jsem dostal informativní skladbu diety, řekněme takovou základní. Děkuji předem
Jiří, Ostrava
Odpověd
Dobrý den v dietě při dně se doporučují potraviny, které obsahují hořčík. Brokolice se u tohoto onemocnění může (ne však velké množství), neboť obsahuje zmiňovaný hořčík a taky potraviny rostlinného původu neovlivňují vznik kyseliny močové. V malém množství se může jíst květák.
redakce serveru dietologie.cz