Dotaz
Dobrý den, 5 letá dcerka má mononukleózu, i zvýšené jaterní testy. O dietě i mononukleóze už jsem ledacos našla i na vašich stránkách, prosím o radu jen ohledně mléka (šetřící dieta mléko k přímé konzumaci povoluje) a kukuřičných lupínků. Dieta i v přísnější formě nás nijak zvlášť neomezuje, pouze u těchto dvou potravin bych chtěla mít jistotu, že něco nepokazím. Dcerka má mléko a lupínky hodně ráda a je zvyklá je snídat. Mám samozřejmě na mysli obyčejné, neslazené lupínky. Moc děkuji a zdravím.
Šárka, Hustopeče
Odpověd
Dobrý den, mléko dcera pít může, ale podávejte spíše polotučné mléko než plnotučné. Kukuřičné lupínky také může jíst. Je dobré si lupínky namáčet do mléka, kukuřičné lupínky tak zvlhnou a nedráždí tolik zažívací trakt.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz