Dotaz
Dobrý den, 5 letá dcerka má mononukleózu, i zvýšené jaterní testy. O dietě i mononukleóze už jsem ledacos našla i na vašich stránkách, prosím o radu jen ohledně mléka (šetřící dieta mléko k přímé konzumaci povoluje) a kukuřičných lupínků. Dieta i v přísnější formě nás nijak zvlášť neomezuje, pouze u těchto dvou potravin bych chtěla mít jistotu, že něco nepokazím. Dcerka má mléko a lupínky hodně ráda a je zvyklá je snídat. Mám samozřejmě na mysli obyčejné, neslazené lupínky. Moc děkuji a zdravím.
Šárka, HustopečeOdpověd
Dobrý den, mléko dcera pít může, ale podávejte spíše polotučné mléko než plnotučné. Kukuřičné lupínky také může jíst. Je dobré si lupínky namáčet do mléka, kukuřičné lupínky tak zvlhnou a nedráždí tolik zažívací trakt.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz