Dotaz
Vážená paní Janovská, ráda bych se zeptala, zda byste mi mohla poradit z pohledu profesionála. V současné době jsem dokončila vysokou školu, se zaměřením na technologii, hygienu a ekonomiku výroby potravin a hledám si zaměstnání. V rámci školy jsme absolvovali předměty výživa a stravování člověka, sestavování jídelníčku, senzorická analýza potravin atd. Protože mě stravování a potraviny zajímají, ráda bych se věnovala oboru výživového poradce, ale obávám se, že nemám dostatečnou praxi pro vykonávání této profese. Ráda bych zkušenosti získala, ale na netu nabídkám, (hledám hlavně ve zlínském kraji, olomouckém a popřípadě v Brně) práce a institucím moc nevěřím, protože mi tyhle nabídky nepřipadají dostatečně profesionální a nerada bych naletěla. Doporučila byste mi prosím nějakou radu jak začít a kde potřebnou praxi získat? Děkuji za odpověď. S pozdravem
Jana, Kopřivnice
Odpověd
Vážená paní, Doporučuji Vám seriózní firmy, neodpovídat na inzeráty typu hledáme výživového poradce, zaškolení zajištěno. Doporučuji zkusit různá fitness centra, větší kosmetické salóny, lékárny, soukromá sanatoria, apod., ale lze zkusit i různá zdravotnická zařízení. V případě neúspěchu byste mohla pracovat na hygienické stanici, úřadech na kontrolu jakosti potravin, apod. Přeji Vám mnoho úspěchu při hledání práce. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz