Dotaz
Dobrý den. mám následující dotaz. Chci se zeptat kdy naposledy ve dne by se mělo jíst a jaký typ stravy by to měl být. Slyšel jsem, že poslední jídlo by mělo být tak kolem 17:00 až 18:00 hodiny a pak už třeba jenom ovoce. Je to pravda? Předem děkuji za odpověď.
Pavel, Dobříš
Odpověd
Nikde není přesně stanovené, v kolik hodin by mělo být poslední jídlo. Záleží to na individuálním přístupu každého jednotlivce, a taky na tom, jestli je člověk hodně fyzicky pracující nebo jestli pracuje spíše lehce. Večeři bych ale doporučovala nějakou lehčí (spíše zeleninová jídla nebo sacharidová, vhodné jsou studené večeře nebo saláty. Nejsou vhodná smažená jídla a pokrmy s velkým obsahem tuků). Nejdůležitější je ale to, abychom se zbytečně nepřejídali!! Večeři si můžeme rozdělit klidně na dvě polovinu a dojíst ji můžete později. Když má někdo večer hlad před spaním, tak není dobré jíst podobná jídla, jako jsme měli třeba k dietnímu obědu, ale klidně nám stačí jen to ovoce nebo zelenina jak uvádíte. Není taky vhodné hladovět přes den, kdy tělo potřebuje energii a začít hodovat až odpoledne nebo navečer. Tělo si přes den zvyká na úsporný režim a má tendenci večerní živiny ukládat v podobě tuků. Když chce někdo zhubnout a má redukční dietu, obecně mu doporučujeme nejíst po 18.00 a před spaním si může vzít zeleninu (zelenina je méně kalorická než ovoce).
redakce serveru dietologie.cz