Dotaz
Dobrý den, vždy jsem byla štíhlá, ale po porodu a během kojení jsem přibrala hrozných 15 kg. Teď jsem začala držet mléčnou dietu. Ale večer mám vždy hlad, že ani nemohu usnout. Co mám večer jíst, abych neměla hlad? Prosím o radu. Děkuji.
Alena, Přerov
Odpověd
Vážená paní, mléčná dieta je jednostranná dieta, při které je drasticky snížen příjem energie, což vede k nesnesitelnému pocitu hladu a také ke zpomalení metabolismu. Pocit nedostatku tělo signalizuje hladem a zároveň přepne metabolismus na úsporný režim, tj. zpomalí ho. Jakmile začnete jíst větší porce, začnete opět nabírat svá shozená kila zpět. Řešením je pestrá, vyvážená strava s dostatkem živin (bílkovin, tuků i sacharidů) ve správném poměru, rozdělit jídlo do 5–6 menších denních porcí. Tím se i při snížením příjmu sacharidů i tuku zajistí plynulý příjem energie, tělo nehladoví a nezpomaluje se metabolismus. K hubnutí patří i dostatečný příjem vhodných tekutin a dostatek vhodné pravidelné pohybové aktivity v dostatečné intenzitě. Více informací o správné stravě při hubnutí můžete najít na našich dietních webových stránkách. Mléčnou dietu opravdu nedoporučuji můžete si spíše ublížit. V případě Vašeho zájmu si u nás můžete objednat vzorový jídelníček na redukční dietu, součástí jídelníčku jsou i recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz